måndag 4 april 2016

En Blurp av Olle Berggren/Expressen


"Jag har älskat musik så länge jag kan minnas. Jag har umgåtts med rockfarbröder och popsnören i hela mitt liv – och har tusen fantastiska minnen från mitt liv som pressfotograf. Det har varit starka känslor och hög volym, det har varit roligt och oroligt, det har varit lyckligt och olyckligt, men alltid extremt levande." / Lars Brundin
Vi är otroligt glada och stolta över att, tillsammans med Lars, ge ut hans debutplatta "Hotel Royal". I butik 29 April (Warner Music Distribution). Digital release en vecka senare.
Med texter på såväl svenska som på engelska gör Lars klassisk tidlös, kanske "vuxen" rock... i en tid då det verkligen behövs.
Så här skriver Olle Berggren / Expressen:
"Den svenska rockhistorien passerar revy när Lars Brundin cd-debuterar med "Hotel Royal": de tidigare parhästarna Lundell och Ronander har klonats när Malmömusikern och profilerade rock´n ´roll-fotografen Lars Brundin, med handplockat band (idel Malmöcelebriteter), tar sig igenom första delen av "den kungliga hotellsviten" där vi även kan höra solisten skrika ut sitt mantra, "jag ger aldrig upp". I andra halvlek, med engelska texter, gör Brundin, liksom en gång en ung Lundell, sitt avstamp i Greenwich Villages 70-talsscen och Willie Niles powerrock. Här bjuds vi också på en snygg duett i "Still dream of you". Allt material tar sin utgångspunkt i Brundins gamla rockhjältar och de som en gång skrev rockhistoria på Chelsea Hotel. Rockromantik från en svensk debutant!"
Första singeln "Dansar med ryggen mot din grav" släpps via alla digitala plattformar 15 April!
Releasefest och Live med fullt band och gäster på Victoriateatern i Malmö 23 April!