söndag 25 oktober 2015

Alla grunder klara

Så har ännu tre dagar i studion blivit historia. Det har lagts sång på sju av tretton låtar. Eddie har fem låtar till att peta dit riff på och det är lite småfix kvar för att det skall låta något.
Men nu har alla låtarna fått en grund och det är ju underbart.  Det vill säga, trummor, bas och gitarr. Den sista låten i dag gästades av legendariska Håkan Nyberg på trummor. Ni som kan historien vet att han spelar med Nationalteatern och många, många fler.  Förhoppningsvis så kommer några till av mina vänner att gästa på denna skiva. Vi får se vad producent Antti har att säga efter första råmixen. Efter det så får vi se vem jag skall ringa och be på mina bara knä för att få de att delta.
Jag måste nog erkänna att det här skulle jag kunna göra 7-11......

Här köper du min skivan Rootsy

Håkan Nyberg gästade projektet 66-16                         Foto: Lotta Gyllensten