måndag 23 november 2015

Studioläge

Det har varit sköna timmar i studion i helgen. Vi fick dit en skön, mystisk fiol i en av låtarna och det tackar jag Ingrid Thulin speciellt för. Den akustiska gitarren fick vänta då kung Bore snöade inne Herbert i Helsingborg. Den svarta telecastern fick däremot jobba lite då jag dubblade lite av mitt eget gitarrlir. Sångmässigt så styrde vi upp en av låtarna som jag tidigare tyckte var lite svajig och det gjordes en kör till samma låt. Nu skaver inte den låten mer i min nattsömn. Skönt!
Chikos gatukök serverade köttbullar och hamburgare i vanlig ordning och jag vet vad Eddie säger om det. "Ät riktig mat i stället!". I vilket fall som helst så börjar vi se slutet på studioresan. Kvar är ackegitarren. piano, orgel, lite kör och lite skrammel.
Och om jag har ett leende på mina läppar så är svaret ja.