torsdag 24 mars 2016

Skivkontrakt-plötsligt händer det!

Det här med att få för sig att spela in en skiva är en vacker tanke. En tanke som snurrat i mitt huvud från och till ganska länge. Men så fick min dotter Nikki mig att ta steget genom att helt enkelt påpeka att det aldrig är för sent. Sagt och gjort. Jag började med att boka Victoriateatern för ett och ett halvt år sedan. Sedan började jag skriva låtar. Efter det tog jag kontakt med mina bandkamrater. Vi repade lite och det lät ju faktiskt väldigt bra.
Efter det så letade jag studio till inspelningen och det blev
Antti Vuorenniemi som tog mig under sina vingar. Inspelningarna fortskred bra och vackert. Gästartister kontaktades och en febril logistik tog sin början för att få alla pålägg gjorda runt om i södra Sverige samt i huvudstaden.
Mixningen börjades i januari och efter lysning på de första utkasten på de mixade låtarna så växte tanken om ett skivkontrakt. Hur fixar man ett sådant? Jag kontaktade tre bolag som jag tycker ger ut bra musik i min genre. Ett av bolagen har ännu inte svarat. Bolag nummer två svarade direkt och sa att "Vi tar inga nya artister" och bolag nummer tre ville ha ett möte. Så en dag i februari möttes vi och jag spelade upp fem låtar i min bil. Det låter kanon sa herr direktör. "Vi hör av oss."
Så plötsligt ringer min telefon på morgonen på min resa i USA och en röst talar om att nu är det klart. Så nu har jag ett "label". Det är  Fassberg & Osterlind Music AB som kommer att ge ut skivan och det är Mikael Fässberg som tror på min musik-kul! Nästan så att jag måste nypa mig lite i armen.
Men snacka om att göra allt baklänges!
Så nu gott folk är snart de 13 låtarna på väg till tryckeriet tillsammans med omslag och hela konkarongen. Antti jobbar för fullt med omslag och mastring.
Men först så kommer det att släppas en digital singel den 15 april. Sedan kommer det fysiska albumet den 29 april.
Det är aldrig för sent att hänga på sig en gitarr och skriva lite låtar.
Med kärlek, för kärlek, av kärlek till musiken

Här köper du min skivan Lars Brundin "Hotel Royal" Rootsy cdon har den också
Eller kontakta mig...

// B
Foto©Lotta Gyllensten