lördag 9 januari 2016

En trumpet är på plats

Jocke Wickström ©Lars Brundin

Han heter Jocke Wickström och är en fantastisk trumpetare. Och som jag jagat denna mannen!
Jag jagade hit och dit och Jocke var ständigt upptagen med konserter och inspelningar. Kanske inte december månad är den bästa sa han och jag fick känna mig besegrad. Men så kom det ett litet meddelande i början på veckan. Om du fortfarande vill ha min trumpet så kan jag nu på fredag mellan  13 och 14 i Växjö. Jag hoppade upp och ner av glädje. Bokade en studio i Växjö. Skickade musikfilerna och en kort instruktion. Nu är Jockes trumpet på plats i en av mina kopositioner och härmed stänger vi verkstan.
Jag har faktiskt ännu inte i denna stund hört vad han har blåst dit för spåren gick direkt till producent Antti. Men är jag orolig? Nä, inte ett dugg. Bara glad.
Så nu tror jag Jocke Wickström blir det sista namnet att gravera in i konvolutet.
Han är i gott sällskap med följande fina musiker som hjälpt mig med allt.
Lars Thulin (trummor)
Andreas Ekström(bas o kör)
Eddie Nyström(gitarrer)
Antti Vuorenniemi(skrammel o kör)
Håkan Nyberg(trummor)
Pontus Snibb(gitarr o kör)
Magnus Nörrenberg(orgel)
Niclas Brandt(piano o dragspel)
Jessika Borg(kör)
Jörgen Johansson(sång)
Hanna Svensson(sång o kör)
Herbert Tinz(gitarrer o kör)
Johannes Frykman(kör)
Ingrid Thulin(fiol)
Lotta Gyllensten(tamburin)
Jocke Wickström(trumpet)

Här köper du min skivan Rootsy