måndag 21 december 2015

Sista dagen i E-leaf studion

Så kom då den här dagen till slut. Sista dagen i den lilla mysiga studion i Eslöv som jag har döpt till E-leaf studios. Nu har vi skramlat färdigt med våra instrument och skönsång, körer och ylanden ligger där de ligger. Vem vet, vi kanske har skapat det nya Eslövs soundet som alla kommer att prata om? " The E-leaf sound "

Orgeltonerna från en Hamond har Magnus Nörrenberg petat dit själv och det skall bli spännande att lyssna på vid tillfälle. Filerna är tydligen på väg.
Ett solo och lite körhjälp i en av mina låtar väntas från Pontus Snibb i Stockholm. Skall även det bli spännande att lyssna på.  Även han fixar inspelande på egen hand. Så praktiskt med det digitala ibland!

Hanna Svensson och Jessika Borg skapade lite körmagi i en av låtarna och Jörgen Johansson sjöng leadsång tillsammans med mig på en låt vi gjort tillsammans.
Även Johannes Frykman var uppe och körade på våran gemensamma låt " Weatherman ".
Herbert Tinz kom med fyra gitarrer för att fylla med lite akustiska toner på fyra spår. Vi skickade även in honom i sångbåset för att köra lite. Vacker och bra.
 Min egen Lotta Gyllensten skakade fint på en tamburin framför mikrofonerna också samt Antti Vuorenniemi viftade med några maracass också på något spår.

Ja, nu väntar ett hästjobb för producenten Antti Vuorenniemi att mixa, sätta nivåer, vrida på rattar och ta bort sådant som ligger och skaver. Om alla gudar är med oss så skall väl allt vara klart i mitten av februari. Sedan väntar skivtryckeri och sådana grejer. Det kanske släpps en singel? Vem vet.

Nu har vi snart julfirandet här och jag får passa på att önska er alla en god jul.
Jag återkommer i mellandagarna här på bloggen så får vi skåla in det nya 2016 tillsammans kanske.

Skivsläppsfest på Victoriateatern den 23 april 2016

Här köper du min skivan Rootsy


Herbert

Antti

Johannes

Lotta

Hanna och Jessika

Jörgen Johansson

Jag spelar lite gitarr                    foto: Herbert Tinz