torsdag 5 november 2015

Spadtag 171 Skanörs hamn

Jag har skrivit om det här förut, första spadtagetbilderna.
Jag tror faktiskt att jag har gjort någon här emellan men mins dåligt.
I Skanör så skall badhytten återuppbyggas efter att den brann ner. Så vi på Sydsvenskan blev inbjudna till "första spadtaget" där bland sanddynorna. Vi kom dit en halvtimma före spadtagstiden för att intervjua initiativtagarna till bygget. Så jag parkerade på en tom parkeringsplats.
När vi sedan vandrade tillbaks till parkeringen var min bil inte ensam längre utan stod inklämd bland fyra Porschar och en Masserati. Tja, vad säger man?
Vi hade även med oss praktikant Björn från Hagalidskolan i Staffanstorp som skötte sig ypperligt.

Kaffe och en kaka stod redo för världspressen ©Lars Brundin

Så togs det obligatoriska spadtagen av byggherrar, politiker och intressenter.   ©Lars Brundin