måndag 12 mars 2018

Bonafide en ny gruppbild i en loge

Bonafide ©Lars Brundin
På övre däck på Kulturbolaget i Malmö finns bandlogerna. Det är en bred stentrappa som leder en upp på övervåningen ovanför dansgolvet där nere. Ganska små rum som ligger i fil längst en sliten korridor är det första som möter dig. Svart färg på väggarna och hårt lysrörsljus skiner från taket. På väggarna sitter signerade affischer från tidigare band som varit här och spelat på detta legendariska ställe. Längst bort i korridoren finns det största rummet. Här finns tre soffor, ett bord, ett kylskåp, en litet pentry, vita frottehanddukar, en fruktskål, små påsar med chips och en liten skål med nötter. I kylskåpet finns öl, vatten och två flaskor vin.
När jag kommer upp i logerna så har Pontus redan bytt strängar på sin SG och han samtalar glatt med en gäst. Martin har redan satt på mascaran och han byter tröja. Anders gör gymnastiska övningar och Niklas sitter med två trumpinnar och slår på en av soffornas armstöd. Det finns ytterligare några människor i logen som jag inte riktigt vet vilka de är. Alla är män i vår egen ålder. Någon av gästerna är lite uppspelt och kanske lite överförfriskad men trevlig. Jag hälsar på alla i rummet. Något som jag alltid tycker är viktigt om jag är inbjuden som gäst. Från bandet kommer det kramar och frågor när de ser mig. De är nyfikna på hur alla i familjen mår, hur går det med musiken, vad har du gjort sedan sist. Jag är också nyfiken på att fånga upp det senaste i deras liv.
 Även om vårt möte den här gången blev alldeles för kort så känns det alltid lika bra att träffa dessa musikanter.
 Bilden togs fem minuter innan bandet gick upp på scenen med ett vidvinkel och en handhållen blixt från sidan.
Snabba möten, snabba bilder...
-Vad skall ni ha bilden till förresten undrar jag?
- Ny bandbild bara till alla arrangörer.

/Brundin a artist on Spotify