torsdag 6 april 2017

Det finns saker jag inte förstår?

Som till exempel varför en service på bilen skall kosta 9 500kr. Jo, de bytte luftfilter, bensinfilter, bromsvätska och motorolja. Jag fick tydligen en ny slangklämma samt två liter spolarvätska i det priset.
Undrar ni vad jag har för märke på bilen? Mercedez.

Jag förstår inte heller när jag hämtar ut hyrbilen, 450kr, på ovan nämnda företag varför ingen kan svara på om mina medpassagerare i hyrbilen är försäkrade?
Jag förstår inte heller varför de inte har reservdelar hemma för att laga en sak på bilen som hänger och slänger under min bil?
Och jag undrar också varför de inte på tre år har lagat stenskottet i vindrutan fast det ingår i servicen. Den här gången klistrade jag dit post-it lappar på insidan så de inte kunde säga att de inte hittade något! Blev stenskotten i vindrutan lagat? Nej. Med förklaringen att det inte gick.


Jag undrar också över varför begåvade konstnärer som bygger hela sin portfolio/utställning på att måla av andras fotografier på kändisar?


Jag undrar varför två olika elever inne på en skola går ut från skolan för att hota fotograf och journalist som gör sitt jobb utanför ett gymnasium? Gymnasium, ja ni läste rätt. Och hoten var betydligt allvarliga kan jag meddela.
Vi var där och ville prata med elever vars gymnasium skall läggas ner. Några ogillade den tanken
bland eleverna.



Och så undrar jag när våren kommer? Är det inte dax nu?
Bloggaren finns på Spotify :)

Träd ©Lars Brundin