söndag 8 januari 2017

Så blir 2017

Nytt år, nya löften, nya vinnare. Tja, själv är jag mest förvånad att det harr hunnit gå 17 år sedan år 2000. Det är faktiskt en hel del år. Men man skall inte titta i backspegeln man skall blicka framåt. Då gör vi det. Hur blir 2017? Politiskt vågspel med val i Tyskland och i Frankrike. Kommer EU att hålla? Trump i USA, vad kommer att hända i det landet. Kommer han att införliva sina vallöften?
Frågor som skola, utbildning, miljö, jobb och invandring. Kommer det att spela en större roll i Sverige detta år?
Man skulle behöva ha en spåkula för att se.

Mitt eget 2017 då! Tänker skaffa mig en fru, spela in en ny skiva, ta bra bilder, kolla efter sommarhus, hälsa på min mamma och framför allt försöka ha roligt i vardagen.
Det kommer nog bli ett bra år även det här året. Gav mig själv inga nyårslöften så den biten känns trygg.
Det vore ju kul om en av låtarna från nya skivan skulle bli en radioplåga om man nu fick önska sig något. Och fred på jorden förstås!

Lyssna gärna på mig på Spotify

Trendsättarna inom musiken blir modeller för en generation. Det här händer inte under 2017