torsdag 12 januari 2017

Ny blixt och sändare

Har inte haft en ny blixt sedan tidigt 90-tal. Då hette modellen 430 EZ och den ligger fortfarande i min bil i fall i fall. Nu har jag fått en ny fin 600EX2-RT med medföljande sändare Speedlight transmitter st-E3-RT. Fördelen med den här nya utrustningen är att jag kan röra mig långt ifrån blixten utan sladd eller infraljus. Sändaren går på radiovågor. Blixten är finkänslig att manövrera manuellt och den känns snabb i automatläget TTL. Ibland behövs ju sådant på galapetteri. Så nu skall den testas ytterligare i januarimörkret. Hussein som är en riktig manualätare fick här även agera modell.
Vi ses i mörkret...
Just det, lyssna på mitt album här fokks!
Hussein är modell för det nya ljuset ©Lars Brundin

Längst bort på redaktionen sitter Hussein  med blixten ©Lars Brundin