fredag 22 januari 2016

Pontus Snibb 20160120



Torsdagen bjöd på lite kvällsmys med duktiga musiker och en utvandrad norrlänning.

Jag hade förmånen att få ha Pontus Snibb och Håkan Nyberg hemma i lyan på Wall street för att de skulle få lyssna lite på sina egna bidrag till min solo skiva. Med sig tog dom också musikern Ranggård som har haft en hit på New Zeeland. De tre fick lyssna lite på kommande alster från undertecknad och det var ju lite pirrigt att spela upp för dessa monster musiker. Men jag fick beröm så att jag rodnade. Oooops! Jag bugar och bockar och går lite rakare i ryggen idag.



Kvällen fortsatte på S:t Gertrud där Micke Nilsson anslöt sig till aktiebolaget Nyberg och Snibb. Norrlänningen bjöd på Norrlands guld medan trion bjöd på fantastiska toner i ett fullsatt Gertrud.

Sedan en lätt avrundning på Mellow Yello där även Malmös countrykung Simon Andersson lämpligt dök upp. Ett och annat avhandlades och nya projekt sjösattes inan natten plötsligt blev fredag.








Håkan Nyberg Pontus Snibb Micke Nilsson©Lars Brundin

Håkan Bladh och Pontus Snibb ©Lars Brundin


Micke Nilsson©Lars Brundin


Håkan Nyberg ©Lars Brundin
Pontus Snibb och Herbert Scwartz©Lars Brundin



Håkan Nyberg Simon Andersson och Pontus Snibb ©Lars Brundin