torsdag 9 juli 2015

Inte så proffsigt Malmö FF

Det är något med de här rätt kassa bilderna som miljonklubben Malmö FF lägger ut på sociala medier. Är de bra?
Alla är fotografer eller hur var det? Och om så i fallet så är ju alla fotbollspelare! Men det vet vi ju att det sista inte stämmer. Jag kan spela fotboll men jag kommer aldrig med i Malmö FF´s A-lag. Där är de proffs och tjänar en hel del pengar. Organisationen skall ge ett gediget intryck. Man tänker på mycket men glömmer bort att låta en som kan ta bilder just ta bilder.
Lite som om Mercedes skulle nöja sig med Skodainredning i bilarna.
Det kostar inte så mycket Malmö FF att vara proffsiga hela vägen.
Dessutom så tycker jag att spelarna borde kräva lite av klubben själva på de bilder som just klubben själva lägger ut.
Hade jag nu varit A-lags spelare i Malmö FF så skulle jag bli rätt besviken på dessa bilder här under.

Vi låter en stolpe sticka upp ur Yotun´s huvud, det blir bra.

Vladimir låter vi smälta in i resultattavlan

Vi struntar i att vitbalansera och så tar vi med delar av MFF emblemet

Vi struntar i att vitbalansera en gång till