söndag 7 december 2014

Lars Dareberg slutar

Vi fem fotografer på Sydsvenskan fick ett mail i går från vår kollega Lars Dareberg.
Mailet började så här.
"Då har jag med stor portion vemod, ångest och en slags livrädd inställning ändå bestämt mig för att lämna företaget."

Jag har många gånger skrivit om Dareberg här på min blogg. 
När jag läser det jag skrivit om honom så är det en slags kärlek. 
Jag säger lycka till och saknaden kommer att vara stor. Vi ses i vimlet.......

Så här har Dareberg benämnts här på bloggen.

24 Jan 2012
Han är min vän, kollega och föredetta chef. Lars Dareberg heter han. Han kommer från Västerås och han kan åka skridskor och spela bandy samtidigt. Han är en fena på att ta bilder och han kan dyka med en cigarr i mungipan. Han älskar sushi och Tintin.
02 Aug 2012
Har en god vän och kollega som gör många fina bilder i London just nu. Han jobbar säkert 17 timmar om dagen, bär tunga objektiv och äter skräpmat. Här kommer fyra av hans fina bilder hämtade från vår tidning. 
-Vad han heter? Lars Dareberg. Tidningen heter Sydsvenskan

 Lars Dareberg lucka 25 Så här svarade han på den här frågan om lycka.
Vad är din idé om fulländad lycka?

Jag tror lycka är att vara behövd. Mycket av livet handlar om att vara behövd.
Lyckan kommer när man uträttat det man är behövd till och har gjort det bra.
Det i kombination med känslan av 2 öl, då brukar den fulländade lyckan komma.



Han på bilden heter Lars Dareberg. Han är fotograf, pappa, kollega och en fin människa. Han är en prisbelönt fotograf som gärna gör bildspel och som någon sa: sätter en kamera bakom målvakten i fotboll. Han har gjort det och det blev årets sportbild!
 För mig är han kollega och vän som är en rackare på att åka skridsko, men sämre på bordtennis. Idag fyller han inte år utan jag bara hittade bilden i mitt digitala arkiv.