torsdag 7 augusti 2014

Utan remot i grytan och en frälsare



Markus Rosenberg var kvällens kung
Så var det då matchdag och sommarkväll allt i ett. Det var 19.000 Malmöbor på plats som visste att allt var möjligt. Deras lag kunde vinna med två mål om alla kort spelades rätt. Och som det himmelsblå laget spelade! De ägde matchen och Markus Rosenberg var planens ända målskytt gånger två. De sista femton minuterna var Sparta Prag´s. De ville ha en en boll bakom Malmö keepern men baklinjen klarade trycket. Matchen slutade med seger och vidare avancemang för Malmö FF.
Själv satt jag på långlinjen med två kameror. Em med ett gaaaaamalt 300:a från tidigt nittiotal med en 1,5 konverter på och så med en kamera med ett 70-200. Min vackra och fina sambo Lotta var före matchen villig att låna ut sin remotkontroll till mig med motiveringen att "alla har ju en remotkamera vid målet". Men jag tackade nej. Kan inte min arbetsgivare köpa en till mig så varför skall jag låna en av min sambo. Tråkigt om det kommer en hård läderkula på kameran och hela rasket går sönder. Vem skall ersätta det då, tänker jag.
Men idag gick det bra ändå. Jag satt där jag satt och fick fina kort.
Bollen är rund och fotboll är inte det viktigaste i livet, så är det.
Jag missade Snibb och Eddie på Tanten. Hoppas ni hade ett bra gigg.

Samtliga bilder © Lars Brundin