onsdag 25 juni 2014

Kostym på, kostym av

På femte våningen och jag äger faktiskt fyra kostymer Lars Dahme´n


Jag mötte vår kostymklädda, 52-åriga, VD Lars Dahmén häromdagen iförd sandaler, kortbyxor och sladdrig grå T-shirt och med mitt rufsiga hår. Man kan väl säga att jag gjorde inget stort intryck på honom.
Jag mötte Carl Bildt på en regnig frackmiddag i Lund en gång iförd militärens gröna M-59:a rock. Man kan väl säga att jag gjorde inget stort intryck på herr Bildt heller. Dessutom påpekade han det lite snyggt.
-Det blir ingen dans efter kaffet om du tänker ha den där på herr Brundin.
Jag fick förklara att jag precis varit på fotboll på Malmö stadion och sett Malmö FF vinna mot något dansk lag. Och hur hade det sett ut om jag suttit där i regnet iförd frack.
Kan det inte vara tvärt om då undrar vän av ordning? Att de du fotograferar kan se lite schabbiga ut.
-Jodå. Jag har bett Sanne Salomonsen att ta på sig kläder när jag skulle plåta henne.....Men den historien tar vi en annan gång.