fredag 25 april 2014

Mick Jagger och jag


Kommer ni ihåg att vår replokal i Malmö finns på film när SVT besökte Holabandolas replokal och de spelade in "Keops pyramid" där från 70-talet. Jag trodde att historien skulle sluta där men icke. I går träffade jag Malmötrummisen Håkan Nyberg och vi fortsatte prata om vår replokal.

- Före Holabandola där i källaren så var det Malmö bandet Gonks som höll till där. Ola Ström i bandet kallade stället Gonkalen. Det var där i källaren som Gonks fick en lektion av Brian Jons och Mick Jagger i att spela Stoneslåten "Last time" rätt, sa han bara sådär i förbifarten.
Jag höll på att dö. Fan va stort liksom. Jag har bara träffat Jagger en gång och det var på en Ålandsbåt 1988 och jag var där för Expressen. Men att trampa i hans och Brians fotspår när man står i replokalen är ju jättehäftigt.
Glad och omtumlad ropade jag till kvällens värd Håkan Bladh och berättade grejen jag nyss hör och så frågade jag han om han var imponerad.
- Avaddådå, kom igen om du har snackat med Bosse Larsson, sa han och gick sin väg.



 Från filmen Roll like a stone-Malmö 1965