onsdag 15 maj 2013

Bruce i Parken 20130514

Det var mycket folk på tåget som skulle till Köpenhamn. Jag satt där efter en dag på golfbanan med Lotta. Minisemester i vackra Åhus. Oerhört skönt och avslappnande. 
 Framme i Köpenhamn väntade Jörgen och Anders på Järnbanecafeét. Ett fantastiskt pitoreskt ställe med stammisar, cigarettrök! och eget öl. 
Jörgen ledde oss med tydlig hand till Parken via Jaktgatan. Om du kära läsare tänker gå i hans fotspår så är mitt råd att ta ut en egen väg. Förmodligen blir din väg cirka 3 km kortare till Parken...
Sedan var det bara att ta del av kvällens konsert med The Boss.
Tack vare mitt medhavda sällskap så fanns det plats till oss längst fram. Jag tackar för möjligheten.

Det här fick vi höra i går.
Jag avstår att tycka eller recensera eftersom jag bara har "Born to run" i skivsamlingen eftersom jag sålde mitt Hollandstryckta exemplar av "The River".
Men den här konserten slår inte den oannoserade spelningen på Paramount theater ( 600 personer ) i Asbury Park 2011. 
Setlist:
Another Thin Line / Atlantic City / Never Be Enough Time / Adam Raised a Cain / One Way Street / I’m Not Sleeping / Save My Love / Talking to the King / Pink Cadillac / Darkness on the Edge of Town / The Promised Land / Light of Day / Twist and Shout / Thunder Road)

Bruce Springsteens låtlista i Parken, Köpenhamn, 14/5:

We take care of our own
Two Hearts
Loose Ends
Cadillac Ranch
Radio Nowhere
Trapped (av Jimmy Cliff)
Wrecking Ball
Death to My Home Town
Spirit in the Night
Thunder Road
Tenth Avenue Freeze-Out
Night
Backstreets
Born to Run
She's the One
Meeting across the River
Jungleland
Pay Me My Money Down
Shackled and Drawn
Waiting on A Sunny Day
Lonesome Day
Badlands
Extranummer:
Brilliant Disguise
Light of Day
Born in the USA
Glory Days
Bobby Jean
Dancing in the Dark
Twist and Shout (en födelsedagshyllning till managern Jon Landau, som drogs in på scenen)
Raise Your Hand
(Tid: 3:13)

Springsteen kännarna på Dansk mark Anders Mårtensson och Jörgen Johansson Foto: Lars Brundin

Hämtning av biljetter, pass och brickor


Bossen dricker danskt

Jörgen Johansson och Bruce Springsteen Foto: Lars Brundin

Glad jag med bricka blå