lördag 30 mars 2013

En kväll i nylonbyxor

Vad var det jag tänkte på den dagen när min föredetta och hittills enda fru gjorde garderobsrensning? Ner i den svarta sopsäcken åkte en leopard. 
-Stopp, stopp där! Jag kastade mig efter "djuret" som en vig  djurtämjare och räddade detta fridlysta stycke tyg från att för evigt försvinna brinnande på en återvinningstatoin. Alltsedan den dagen har de legat där längst in i skåpet och froterat sig med mina allt för små skinnbyxor. Vad har dom pratat om i alla dessa år? Jag har ibland hört röster där inne....Prova mig, prova mig. Du kommer att se ut som Jagger.

Mina leopardfärgade spandextrikåer är gjorda i.... Finland! Helt otippat kan man ju säga. Det står 80% polyamid och 20% lyckra på den vita lappen. 
Och riktigt vad det är av dessa två material som gör att man svettas i skrevet som om man satt i värsta bastun vet jag inte. Men det är väldigt varmt och omysigt. Det kan ju tyckas vara en nackdel, men! Rörelsefriheten på dansgolvet är ju betydligt bättre än i jeans. Dessutom så framträder min lätt hjulbenhet betydligt bättre i spandexbrallorna än i andra byxor. Jag vet inte om det är ett plus, men igår kändes det helt rätt.
 Det finns en fördel till med byxor som klämmer åt både här och där. Det är att om man drar dom tillräckligt högt upp, typ en bra bit över magen, så liksom jämnar byxorna ut alla missförstådda upphöjningar och utbucktningar, helt fantastiskt! 
Så om jag nu summerar hela kvällen i trikåer så blir det ungefär så här. Jävligt svettig men ganska jämntjockt. 

Det roliga var att det var en superhero fest vi var på igår. Folk i diverse underbara kostymer frågade vilken hjälte jag var och jag svarade.
- Jag är inte utklädd, jag visste inte att det var maskerad.

Glad Påsk på er alla




Undertecknad och Lotta
Kaxigt djungelvrål tidigt på kvällen