fredag 22 februari 2013

Räddar showen igen!



Min nya vän Johan Söderman, gitarrist i coverbandet Igloos gästade St:Gertrud i går torsdag. OCH vad hände? Johan lirade av sin E-sträng 0.10 å det grövsta i sista låten i set 1, och ingen egen sträng var i sikte.
 Då var det Håkan ( Dr. Rock) himself som kom fram till mig och undrade om inte jag kunde bistå Johan med strängar till Johan eller en ny gitarr, det gick ju bra sist!
Visst! Johan följde med hem i pausen och jag skakade fram ett Daddario set, köpt i Bellmar, New Jersy, ja ni fattar, Springsteen land! 
Johan var glad och set nr 2 kunde genomföras smärtfritt på gamla tanten.
Enligt Håkan, han borde veta om någon!, så har aldrig detta hänt under hans sju år att tekniken strulat.
 -Och nu har det hänt två veckor på raken! Båda gångerna har jag, undertecknad, räddat showen....
Jag frågade om jag har jobb där nu och Håkan sa att jag är redan anställd.... :) 
Jag hade en fin kväll med Peter, Håkan, Håkan och Malin.