fredag 15 februari 2013

Jag fixade showen


Under gårdagen så följde jag en person för ett kommande reportage och våra vägar ledde oss till St:Gertrud. (Jag kommer att visa er senare vem det var jag följde). 
Jag var där precis lagom när kvällens band skulle kliva upp på scenen. Den alltid lika trevliga Håkan Bladh presenterade Jörgen Åslin och hans band. Men inga gråtande blå toner kom från Jörgens gitarr. Kontaktfel eller brusten lödning var diagnosen. 
Jag travade fram och frågade herr Jörgen om han ville låna en gitarr. Javisst ville han det. Jag frågade även vilken sorts elgitarr han ville låna och rabblade upp några märken. Efter att ha hämtat min röda Riviera så kunde kvällens fortskrida i bluesens tecken. Och så bra den lät! 
Den enda nackdelen med att låna ut sin gitarr var att det blev lite sent för en hårt arbetande fotograf....