tisdag 11 september 2012

Kort resume av Perpignan

Place de la Republique utsikt från vår lägenhet.
Det känns som om allt redan är ordat om årets fotofestival i Frankrikes  Perpignan. Vi har sett på många utställningar och bildvisningar. Lyssnat på några föreläsningar från fotografer och så har det visats film.
På torget ( ovan ) så visas det bilder 3 kvällar i rad och det pågår i cirka två timmar.
Jag tänker inte gå in på namn eller ge er länkar till fotografer men det var mycket män med vapen och det var mycket Afrika i många av bilderna. Men även en del annat som inspirerar.
Men även god mat, vin, bad, promenader, skratt och fest hanns med innan de fem övernattningarna tog slut.
Glad över att min film fick chansen att visas på Palais des Congres i Canons showrum.



Loppisgrejor

Mats och Annbritt

Jörgen kolla utsikten mot torget

Mats svävar tack vare min magi

Sardiner, dagens lunch

På väg mot Medelhavet i staden Canne Foto: Lotta Gyllensten

Jag pratar upp min film på Palais des congres Foto: Lotta Gyllensten

Director and actor Foto: Lotta Gyllensten

Lotta visar sin ena sida

Rondellhunden Mats är borta Foto: Lotta Gyllensten

Tredje året i samma spegel

" Mr Muddpack"

Gatuliv i Perpignan

Bildtrenden är skarpt

Föreläsningar i Palais des Congres

Lördagens antikloppis

Loppis fynd

Så firade vi att Från Finja till världen visats i Frankrike...lite naket! Foto: Lotta Gyllensten