lördag 25 augusti 2012

Sax snack och fattiga riddare

Jag och min goa frisör Petra på Createam

Nu är det klippt och färdigt. Känns ju kanske lite fånigt att blogga om att man varit på salongen. Men gott folk. Det är en utomordentligt trevlig salong där man blir behandlad som en kung eller drottning om ni nu så vill. Jag föredrar det första. Petra frågar alltid hur jag vill ha det och jag svarar som du vill göra det. Enkelt och inga krusiduller! Man får en kopp java och en kaka om nu så önskas. Går du dit och inte skall sätta dig bakom ratten så kanske det trollas fram ett glas vitt. Sådant gillar vi på Norra Vallgatan. Petra är för övrigt en god vän och utomordentligt härligt sällskap.
Nu undrar vän av ordning om de fattiga riddarna. Jo på väster i Malmö så serveras det fattiga riddare ibland. Underbara och väääääldigt goda.
Här hittar ni Petra .





Mjölk kaffe och en kaka. Poängterar att kaffet är i världsklass.