torsdag 7 juni 2012

Svänger det? Nä, inte så farligt...

Sångaren i In Solitude på Sweden Rock
Under kvällen kom lukten av söt öl svepande på de dammiga grusgångarna mellan matstånden, scenerna och där det förut varit gräs. Vi var några som frös om öronen och händerna. Förmodligen vi som inte hade något under västen eller i ena benet. 
Bredbandet funkar fint i presstältet och framåt nio på kvällen kom det även varmt kaffe, hurra! Eftersom telefonnätet fungerar sporadiskt inom området så har jag ännu inte sett min kompanjon som är här och skriver. Så jag driver runt här inne på området lite som en drivande pråm som slitit sig från sin förtöjning i senaste stormen. Studsar mellan dubbeltrampande baskaggar, distade gitarrer och growl ljud från struparna på scen. Är det så att alla metallband använder samma distpedal? Det verkar så kan jag avslöja.
Vill ni försöka nå mig skicka sms. Troligtvis det bästa sättet att kommunicera här i Norje. Om jag hört något som varit bra ännu? Ja, faktiskt. Texmex grillaren runt vip-hörnet spelar Toto.....