lördag 21 april 2012

Skål

Keramikern Rebecca har fotograferat mina skålar.

Flera av mina skålar och fat är nu brända och klara och finns på Keramikverkstaden i Malmö. Hunden Bertil har fått stå modell till dessa Picasso inspirerade skålar. Återkommer med bild på fatet när jag har fått se det. 


I går var det AW på St:Gertrud och alla i keramikgruppen dök upp, dotter med pojkvän och även sonen kom, Kul! Sedan gick grabbarna grus vidare för inmundigande av diverse goda drycker och det slutade med gitarrspel, trumlande och sång under takåsarna på Drottningtorget.
 Mitt bloggande fick även en synnerligen trevlig kommentar igår i form av en som sa att -Jag läser alltid din blogg, den är bra! Så det betyder väl att jag måste fortsätta skriva ett tag till :)
För övrigt så har joggarna börjat dyka upp på gatorna i Malmö. Bloggjoggare? Nää tack.