onsdag 8 februari 2012

Som ingen annan stans

Skyltar och tecken

Ramada Sarasota by midnight

Beställde en cappuccino idag på en Italiensk restaurang. Vad fick jag? Tunt kaffe med hårt vispad grädde!
Gårdagens bästa: Vi sätter oss vid bordet. En ung söt servitris kommer fram och tar vår beställning. Två minuter senare kommer hon tillbaka och frågar om vi vill äta. Vi säger att vi redan beställt. Hon tittar på oss lite surt och frågar vem som har tagit den beställningen. Det var du, säger vi häpna. Jag svarar hon, när tog jag er beställning?
Thank you baby Jesus!


Varför är kaffet tunnare än te?
Alla frågar hur man mår?
Vägarna är raka. 


Många vill hjälpa en men när man bestämmer träff med dom så dyker dom inte upp och de svarar inte heller i telefon.


Idag var Foreigner på vårt hotell. Ni vet, "I Want to Know What Love Is"

Chear har sjunig här på 60-talet.

Brasiliens förbundskapten var på IMG och tittade på de gröna fotbollsplanerna. Han kanske skall se matchen i morgon mellan MFF och Columbus.
Tv kanalerna visar mestadels reklam.
Solen skiner och det är underbart. 
Har badat i Mexikanska golfen.

Funderar på att köpa en gitarr, men nej. Inte en till.
Kan definitivt tänka mig det här klimatet fler gånger i Februari.
Jag tror jag stannar. Jag kan stå ut med kaffet och reklamen.