fredag 23 december 2011

Refuserad i Sydsvenskan, publicerad i Vanity Fair



Plötsligt när jag googlar på mitt namn/bilder dyker min bild på Flatiron Building upp. Ni som läst bloggen vet att bilden är tagen en galen natt på Manhattan. Nu har min, galna natt, dykt upp även i Vanity Fair! Det verkar vara tretton bilder från veckan, året som gått? 
Bilden blev i alla fall refuserad av Sydsvenskans bildredaktör med orden att den var för platt. Så när varje fotograf erbjöds att lämna varsin bild till Sydvsvenskans egna pluggannonser så lämnade jag min spöklika husbild. Nu har den varit publicerad där fast som annons.
Så, refuserad i Sydsvenskan, publicerad i Vanity Fair. 
Undrar om jag har fått betalt? Smålänning som jag är......
Snart Jul och mys. Jag jobbar idag och slår in de sista klapparna i kväll.