söndag 6 november 2011

rytmisk gymnastik eller bara slappa


Förra året gjorde jag ett förhandsjobb på en tjej som dominerar den svenska rytmiska gymnastikgolvet. Hon heter Kajsa Brondin och är fantastisk på att böja sin kropp hit och dit. Det blev en bild i tidningen när hon tränade. Men jag åkte till tävlingen helt privat och tog med mig kameran och fick många fina bilder i den mörka, fönsterlösa idrottshallen. 
 Jag beundrar de många tjejer och killar som håller på att träna flera gånger i veckan oavsett idrott. Speciellt inom idrotter som är ovanlig. De här tävlade en hel dag i en undangömd idrottshall i Staffanstorp. Inga åskådare mer än de närmast sörjande. Mammor, pappor och syskon. Och jag kan tycka att en liten ort som Staffanstorp borde slå på stora trumman för en tävling i rytmisk gymnastik. Det är väldigt vackert att se på, faktiskt!
Själv känner jag mig trött, ful och osmidig....Kanske beror på att jag tränar på tok för lite!