söndag 10 april 2011

Söndag med Alice

Ibland ligger jag kvar i sängen. Läser tidningen och somnar om. Vi har det bra. Vi lever i en god tid. Jag lyssnar på Alice och tänker. Faaan vad han kan berätta den där Plura. Dessutom lagar han mat i TV rutan som ingen annan. Jag har också suttit i hans kök och sett honom laga mat till mig. Det var -88, någonstans kring St:Eriksgatan om jag inte mins fel. Han lagade en pastarätt och vi pratade mat och Eldkvarn. Vi pratade om Alice. Vi diskuterade något i texten och jag tyckte han kunde hämta skivan för där fanns ju svaret liksom svart på vitt. Min fru tog alla skivorna när hon stack berättade han och vi fick sväva i ovisshet tillsammans med pastan.
Bilden är från Malmö/Viktoriateatern kväll ett av fyra 2011.
Någon dag skall jag scana in min diabild från Pluras kök :)